Com sol ser habitual cada vegada que una marca prèmium com BMW llança una novetat al mercat, la resta de rivals directes, en aquest cas Mercedes i Audi sent els rivals històrics més importants de la marca de Munic, estan molt atents a quines són les característiques del nou model.

I en aquest cas una de les grans novetats per part de la marca alemanya és la quarta generació del BMW X3, un model que s'ha convertit en tota una referència a Europa en els últims anys entre aquells conductors que buscar un SUV molt ben dotat en tots els sentits però pel qual, evidentment, és necessari afrontar una despesa econòmica important.

 

En aquest sentit, com no podia ser de cap altra forma tractant-se d'una nova generació, el nou X3 no té res que veure amb el de la generació anterior, ni a nivell de disseny ni a nivell d'equipament ni tampoc a nivell de tecnologia, fent un pas endavant molt important en una mecànica en concret que apunta a convertir-se en una de les més venudes atesa la seva polivalència.

BMW dobla l'autonomia del X3 PHEV

I és que, si bé és cert que en la gamma d'aquest model podem trobar motors de gasolina i dièsel amb sistema de micro hibridació lleugera, segurament, més enllà de la versió més potent de totes i pensada per als quals buscar un SUV de tall esportiu, l'opció més interessant acaba sent la que arriba amb el motor híbrid endollable, un tipus de mecànica que permet realitzar la immensa majoria dels trajectes diaris amb l'autonomia elèctrica deixant el motor de combustió per als llargs viatges en autovia i autopista.

 

En aquest cas es tracta d'una mecànica que acabar oferint conjuntament 299 cavalls de potència, però en el seu cas el més important és que en aquest cas aquesta nova generació amb aquest motor aconsegueix tenir una autonomia elèctrica que es queda entre 81 i 90 km, la qual cosa significa el doble d'autonomia elèctrica que tenia aquesta versió en la generació anterior.

El problema en aquest cas és el mateix que passa amb aquest tipus de models de marques prèmium: el seu preu. I és que, malgrat que a Espanya encara no s'han conegut els preus oficials, si tenim en compte que a Anglaterra aquesta versió supera els 65.000 €, ja podem fer-nos una idea del preu que tindrà a les carreteres espanyoles.