Els que han seguit atentament totes i cada una de les notícies relacionades amb Fiat en els últims mesos saps molt bé que el fabricant italià, un fabricant que forma part del gegant de la indústria europea Stellantis, està tenint diversos problemes amb el govern del seu país.

És més, no són pocs els que recorden una de les últimes polèmiques protagonitzada per una marca de Stellantis, Alfa Romeu, i pel que està cridat a ser un dels models més importants, el Júnior.

 

I és que aquest model es va presentar oficialment amb el nom de Milano, el nom de la ciutat italiana, però el govern italià, tenint en compte que aquest model no es fabricarà en terres italianes sinó a Polònia, li va deixar molt clar el fabricant que hauria de canviar el seu nom per no caure en més problemes. Va ser llavors quan Alfa Romeu va decidir canviar aquest nom i adoptar la nova denominació, Junior.

La bandera d'Itàlia en el Topolino, un problema per a Fiat

I ara ha estat Fiat la que s'ha trobat amb un problema similar. En aquest cas el protagonista no és cap altre que el Topolino, un petit cuadricilo elèctric que, si bé és cert que fan gust molt bé a la marca italiana que no es convertirà en tot un èxit de vendes com el seu 500, no deixa de ser una aposta atractiva entre els models elèctrics.

El problema en aquest cas és que aquest model compta amb una petita bandera italiana en un dels seus laterals, una picada d'ullet de la marca per deixar molt clar que el seu disseny ha estat concebut a Itàlia, però que de nou, tenint en compte que aquest model es fabrica al Marroc, no encaixa amb els plans de l'executiu del govern italià a l'hora de protegir la imatge del país amb la llei 'Made in Italy'.

 

Un problema que ha portat que el govern italià vagi confiscat més de 130 unitats d'aquest model que havien arribat en un vaixell al port de Livorno. Com no podia ser d'una altra forma i per a ho busques en els problemes, refredat han decidit retirar aquest element del disseny dels seus models. Un nou capítol en una guerra oberta des de fa ja anys entre Stellantis i el govern italià.