Si alguna cosa ha quedat demostrada en la indústria de l'automòbil en els últims anys és que, per molt que un fabricant tingui molta experiència i s'hagi convertit en una de les marques de referència des de fa ja molts anys com és el cas de Ford, això no significa que les decisions que prengui siguin sempre les encertades, entre altres coses perquè l'arribada dels motors 100 × 100 d'elèctrics han provocat el canvi en la indústria que algunes decisions pot ser que siguin definitòries per a alguns fabricants.

I és que no és precisament cap secret que el fabricant americà, per molt que continua sent una de les primeres opcions al seu mercat natal, el dels Estats Units, a Europa no passa precisament pel seu millor moment, entre altres coses perquè el fabricant va decidir prendre una decisió fa ja uns anys que avui dia està tenint unes conseqüències molt negatives.

 

Aquesta decisió no va ser cap altra que la de, seguint els passos d'altres fabricants com Volkswagen, apostar bona part dels seus recursos per intentar potenciar la fabricació de models 100 × 100 d'elèctrics. Això sí, mentre que a la marca alemanya van continuar apostant també pels models de combustió, en Ford van ser un pas més endavant i s'ha centrat gairebé exclusivament dels elèctrics, alguna cosa que, tenint en compte que el retrocés de vendes d'aquest tipus de models, pot acabar implicant l'adeu definitiu de la marca a Europa.

Ford va prendre una decisió arriscada, i va fallar

Cap tenir en compte que la marca es va gastar ni més ni menys que 2000 milions d'euros en transformar unes fàbriques de combustió en una fàbrica pensada per a la producció única i exclusiva de cotxes 100 × 100 d'elèctrics, que és precisament on s'estan fabricant els nous Explorer i Capri.

 

No ha estat cap altre que Gunnar Herrmann, un dels membres del consell de supervisió de la fàbrica de Ford a Colònia, Alemanya, el que ha apuntat en un mitjà que el millor que pots fer la marca, sobretot si vols sobreviure a Europa, és fer marxa enrere i tornar a apostar pels models de combustió sí que això signifiqui abandonar del tot dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics: "aconsello urgentment atenir-se al motor de combustió".

Tenint en compte que Ford ja s'ha carregat al Fiesta a Europa i que el Focus té data de caducitat, comptant a més que des dels Estats Units es deixa molt clar que la seva estratègia no canviarà per a Europa, molts donen ja per sentenciada a la marca americana.