Veient el catàleg de Renault, i sobretot veient algunes de les últimes novetats de la marca francesa tant al nostre país com a Europa, és més que evident que el fabricant optat per fer dels SUV un dels seus pilars quant a vendes.

És més, va ser precisament veient com les vendes del qual hauria d'haver estat un dels seus models més d'èxit a Espanya, el Kadjar, no estaven ni de lluny al mateix nivell respecte als seus rivals directes al mercat, quan la marca francesa va decidir posar fi a aquest model i apostar per una opció completament nova en el segment clau d'aquest tipus de models a les carreteres europees: el dels SUV compactes.

 

Així va néixer un model que s'ha convertit en una de les grans apostes de la marca, l'austral, un SUV de mida compacta que, per molt que a la marca francesa sabessin que no el tindria precisament gens fàcil tenint en compte que hauria de competir contra models tan assentats com el Nissan Qashqai, el Kia Sportage o el Hyundai Tucson, entre altres, almenys de moment no està obtenint les xifres de vendes que el Renault esperaven.

El Renault Austral, lluny dels seus rivals directes

Mentre que el Renault austral pot presumir d'haver aconseguit 2.990 matriculacions en el que portem d'any, els seus rivals directes has aconseguit xifres bastant superiors, xifres que fins i tot van més allà del doble. En el cas del Kia, el Sportage ha sumat ja 5.615 vendes, mentre que en el cas del Tucson, les seves vendes ascendeixen en aquest primer quadrimestre a 7.181. Però el que realment fa mal a Renault és que precisament el Nissan, una marca amb què el fabricant francès està associat fa ja anys, porta 7.344 vendes, és a dir, més del doble de les que ha aconseguit el seu Austral.

Es pot destacar que en el fabricant francès són molt conscients de què, en ser un model d'una primera generació és que competeix en un segment realment renyit, no és ni serà gens fàcil que l'Austral acabi convertint-se en una de les referències de la seva categoria.

Això sí, que segurament sí que esperaran és que, almenys a finals d'aquest 2024, la diferència entre el seu model, que ocupa la posició 39 ara a Espanya, s'està deformant estable respecte als seus rivals directes, que els tres casos i a poder presumir d'estar al Top 15, i en el cas del Nissan, de ser el quart cotxe més venut a les carreteres espanyoles en el que portem de curs.