No és que sigui precisament cap secret que la indústria de l'automòbil està passant per un dels processos de transformació més importants de la seva història. I és que li ha entrat el joc dels motors 100 × 100 d'elèctrics està provocant tota mena d'estratègies i de plans a curt, mig i llarg termini per part de diferents fabricants, així com l'aparició de noves marques que s'estan centrant en cotxes tan sols elèctrics i que estan començant a ser realment importants al mercat com és el cas de Tesla.

En aquest sentit, la immensa majoria dels fabricants, ja siguin low-cost, generalistes o prèmium, estan apostant per una estratègia combinada, és a dir, una estratègia en la qual continuen apostant pels models de combustió, encara que comptin amb motors híbrids auto recarregables o híbrids endollables, i alhora estan apostant també per ampliar la seva oferta de cotxes elèctrics.

 

En el cas de Jaguar la proposta serà completament diferent, entre altres coses perquè la històrica marca prèmium britànica ha decidit jugar-s'ho tot a una sola carta, una estratègia arriscada tenint en compte que aquesta carta no és cap altra que era d'anar amb tot a buscar els models 100 × 100 d'elèctrics.

Jaguar conservarà tan sols un model abans de la seva radical transformació

La idea del fabricant no és altra que la de convertir-se'n en una marca 100 × 100 elèctrica més aviat que tard, i per això, tal com apunten des d'alguns mitjans britànics, Jaguar no farà cap altra cosa que eliminar la immensa majoria dels models que té a la venda actualment en diferents mercats deixant tan sols un, i curiosament un model que no és precisament un elèctric, sinó un SUV de combustió.

 

Aquest model no és altre que el F-Pace, el model que de fet va representar ni més ni menys que més del 30 % de les vendes que va aconseguir la marca a nivell europeu en el passat 2023, per la qual cosa no és casualitat que, abans de començar aquesta nova etapa 100 × 100 elèctrica, a la marca hagin decidit desprendre's de models com el XF, XE, F-Pace, I-Pace i F-Type, models que, com han assegurat des del mateix fabricant, no generaven cap tipus de benefici, anar algun cas fins i tot generaven fins i tot pèrdues per a la marca.

Serà el proper any, el 2025, quan el fabricant presenti el primer cotxe 100 × 100 elèctric d'aquesta nova etapa, una nova etapa en què el fabricant històric britànic es juga el seu futur.