Enmig d'una època convulsa referent a vendes de cotxes a Espanya, els models híbrids endollables han registrat molt bones xifres al setembre. De la mateixa manera, el creixement des de començament d'any millora amb els números de l'últim mes. I atenció, perquè l'híbrid endollable més venut és un model que ve de la Xina.

Els models híbrids endollables continuen guanyant terreny al mercat. Són models que barregen el millor d'ambdós mons, els tèrmics i els elèctrics, i això els fa molt atractius. Perquè no depenen de la pobra infraestructura de punts de càrrega que hi ha a Espanya i alhora permeten un estalvi de combustible considerable. Sobretot a l'hora de moure's per ciutat.

Les vendes d'híbrids endollables augmenten a Espanya

Segons les dades publicades per Anfac, les vendes de cotxes híbrids endollables a Espanya han estat molt positives al setembre. En total es van comptabilitzar 4.191 unitats el mes passat. Un volum que, en comparació amb el mateix període de 2021, significa un creixement del 6,05%. Això millora les xifres d'agost, quan el creixement va ser del 5,28%.

De la mateixa manera, les xifres del global de 2022 continuen sent positives. Entre gener i setembre es comptabilitzen 34.719 unitats matriculades. Una xifra que suposa un creixement de ni més ni menys que el 16,27% respecte al mateix període el 2021. La situació és notablement positiva.

Desgranant aquestes xifres, els turismes són la majoria dels models matriculats entre les vendes amb tecnologia PHEV al setembre. En concret han estat 4.174 unitats, la qual cosa significa un 5,64% més que el 2021. De la mateixa manera, entre gener i setembre, es comptabilitzen 34.363 turismes PHEV, la qual cosa suposa un creixement del 15,30% respecte al mateix període el 2022.

El PHEV més venut a Espanya ve de la Xina

Entrem ara en detalls. El model híbrid endollable més matriculat al setembre va ser el Lynk&Co 01. El SUV xinès no deixa de guanyar adeptes, gràcies en gran part a les diferents modalitats en les quals es pot accedir a la gamma, ja sigui mitjançant compra convencional, per subscripció o en sistema de car sharing. Sens dubte, el Lynk&Co 01 està sent una de les revelacions del mercat. Va sumar 541 unitats venudes el mes passat.

Lynk & Co 01
Lynk&Co 01 / Lynk&Co

El segon model híbrid endollable més venut és el que actualment ocupa el primer lloc en les vendes globals. Estem parlant del Hyundai Tucson, que va aconseguir 274 matriculacions al setembre.

El pòdium el completa el Kia Sportage. El model sud-coreà, la versió PHEV del qual per a la seva cinquena generació es va estrenar fa poc, va sumar 247 vendes al setembre. El top 10 el completen el Peugeot 3008 (185 unitats), el Mazda CX-60 (168 unitats), el Mercedes GLA (153 unitats), el MINI Countryman (133 unitats), el Peugeot 308 (121 unitats), l'Audi Q3 (118 unitats) i el Mitsubishi Eclipse Cross (103 unitats).

  • 1 Lynk & Co 01: 541
  • 2 Hyundai Tucson: 274
  • 3 KIA Sportage: 247
  • 4 Peugeot 3008: 185
  • 5 Mazda CX-60: 168
  • 6 Mercedes GLA: 153
  • 7 MINI Countryman: 133
  • 8 Peugeot 308: 121
  • 9 Audi Q3: 118
  • 10 Mitsubishi Eclipse Cross: 103