No és que sigui precisament cap secret que és un dels principals arguments de venda que ha provocat que cada vegada siguin més els conductors a nivell mundial que opten per Toyota per davant d'altres fabricants és la fiabilitat de la marca japonesa.

És més, tal com apunto un recent estudi elaborat per l'Organització de Consumidors i Usuaris, la OCU, el principal criteri a l'hora de comprar un nou cotxe per a la immensa majoria dels conductors és la fiabilitat, fent evident que el que busquen els consumidors és comprar-se un cotxe que no els generi problemes a nivell mecànic a llarg termini.

 

Aquest sentit, no és que sigui precisament tampoc cap secret que les marques japoneses sempre s'han caracteritzat per ser de les més fiables referent a errors i problemes de fabricació, sent així opcions com Toyota, Lexus, Nissan, Mazda o Subaru, entre altres, marques que sempre acaben ocupant les primeres posicions en els rànquing de fiabilitat que es laboren en diferents mercats.

Lexus supera Toyota en fiabilitat

I un dels estudis més interessants en aquest sentit és el que es duu a terme cada any al mercat dels Estats Units i que realitza J.D.Power. Un estudi que en aquest cas ha classificat els fabricants d'automòbils segons la quantitat de problemes per cada 100 vehicles. Per realitzar aquest estudi s'han rebut respostes de gairebé 31.000 conductors de models matriculats el 2021 i que compten avui dia amb més de 3 anys d'antiguitat.

 

Però segurament la sorpresa per a molts ha estat comprovar com no ha estat Toyota la marca més ben valorada en aquest sentit. És més, la marca japonesa ha acabat en segona posició amb un total de 147 problemes per cada 100 cotxes venuts, una xifra que no ha estat suficient per batre potser valorada en aquest estudi, Lexus, que ha acabat amb 135 problemes per cada 100 cotxes.

La part positiva per a la marca japonesa és que, com bé és de sobres conegut, Lexus forma part precisament de Toyota, pel que els japonesos poden estar més que orgullosos de la seva feina. D'altra banda, es pot destacar també que, com han apuntat en l'estudi, la immensa majoria dels problemes que han aparegut en els diferents models no han estat problemes mecànics, sinó problemes derivats dels sistemes d'info entreteniment.