Per molt que Mercedes sigui una de les marques més veteranes de la indústria de l'automòbil i tota una referència entre aquells conductors que busquen un model prèmium, segurament en el fabricant alemany no comptaven amb el brutal canvi que s'està produint en aquesta indústria.

I és que el problema per a aquest tipus de fabricants és que, més allà de què la seva aposta pels cotxes elèctrics no hagi estat corresposta amb unes bones xifres de vendes, Mercedes està perdent molt pes al principal mercat a nivell mundial, el de la Xina. Es pot tenir en compte que, per exemple, més el 30 % de models que Mercedes va vendre el 2023 ho va fer al mercat de la Xina en el que avui dia ja es venen més cotxes que al mercat americà i europeu junts.

 

Cada vegada són més els fabricants xinesos que, ara que sí que està fabricant cotxes amb bons nivells de qualitat i que estan tenint el suport dels compradors xinesos, estan robant més quota de mercat a les grans marques europees i americanes en aquest principal mercat, per això fabricants com Mercedes s'estan replantejant algunes de les seves estratègies, entre altres coses perquè estan veient com les seves xifres de vendes i per tant els seus beneficis estan caient de forma notable.

El GLC i el GLE cupè estan en el punt de mira

Si bé és cert que fa ja un temps que se sap que Mercedes reestructurarà bona part del seu catàleg, en els últims temps són diverses les veus que asseguren que fins i tot des del fabricant d'Alemanya s'estarien plantejant eliminar del seu catàleg dos dels seus models més populars en els últims. En aquest cas no són d'altres que el GLC i el GLE en les seves versions cupè.

 

Per molt que siguin dos dels models més venuts de la marca en els últims temps, les versions de combustió són les que estan en el punt de mira, per la qual cosa no seria estrany que, almenys en mercats com el de la Xina on els elèctrics estan guanyant cada vegada més pes, la marca alemanya optarà per una decisió dràstica però que s'entén tenint en compte el moment pel qual està passant el fabricant.

De moment des de Mercedes no han anunciat res oficial sobre això, però no seria estrany que, com han fet en tants altres fabricants, els seus plans variessin de forma evident en els propers mesos.