No és que sigui precisament cap secret que la indústria de l'automòbil sempre han anat de la mà dos conceptes com són els alts preus i les prestacions. Així, no és casualitat que els models que comptin amb motors més potents i amb les millors prestacions acabin sent també alguns dels models més cars del mercat.

En el cas dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, com bé saben en Mercedes així com en la resta de marques que hi estan apostant, molts dels clients que van a buscar un model d'aquest tipus no busquen tant les prestacions, entre altres coses perquè les limitacions de velocitat avui dia el nostre país deixen a molts cotxes esportius gairebé fora del mercat, sinó que el que es busca en un elèctric és que sigui un model amb molta autonomia.

 

Tenint en compte que almenys al nostre país la xarxa de càrrega dels elèctrics no estan ni de lluny al mateix nivell respecte a la dels millors països a la Unió Europea en aquest sentit, comptar amb un cotxe elèctric que garanteixi tenir molts quilòmetres d'autonomia és sinònim de tranquil·litat a l'hora d'afrontar llargs viatges.

Els elèctrics amb més autonomia no són models precisament barats

El problema en aquest cas és que, a excepció d'algun model molt en concret, comptar amb un cotxe elèctric que tinguin molts quilòmetres d'autonomia és sinònim d'haver de pagar una quantitat molt alta.

El millor exemple d'això és precisament el model que en el dia d'avui passa per ser el que compta amb una xifra més alta d'autonomia segons el cicle d'homologació WLTP. I aquest model no és cap altre que el Mercedes EQS 450+, un model que estàs amb una autonomia homologada de 734 km i, això sí, un preu de partida en aquesta versió de més de 124.000 €. Precisament és un altre Mercedes el que li segueix de prop, en aquest cas l'EQS 580 4MATIC, amb 697 km d'autonomia homologada i un preu que supera els 150.000 €.

 

Però segurament els models més interessants en aquest rànquing dels cotxes amb més autonomia a Espanya són els que ocupen la tercera i la cinquena posició. I és que tancant el goll apareix el Polestar 2 Long Range Single Motor amb 653 km d'autonomia i un preu de poc més de 55.000 euros i, en cinquena posició, el nou Tesla Model 3 Gran Autonomia amb 629 quilòmetres d'autonomia amb un preu de gairebé 50.000 euros.

És cert que ni el Polestar ni el Tesla no poden presumir de tenir el mateix nivell de luxe i de tecnologia que tenen els Mercedes, però quant a relació preu autonomia, són dos models molt més interessants que els de la marca alemanya.