Tal com apunta l'últim informe realitzat per l'Organització de Consumidors i Usuaris que gira entorn de la fiabilitat de les diferents marques de cotxes presents a Europa, el principal criteri que tenen la immensa majoria dels conductors a l'hora de comprar un cotxe nou a les carreteres del vell continent és la fiabilitat, un criteri molt més important per a la majoria respecte a altres com el preu o el disseny.

Així, no és que sigui precisament cap secret que la immensa majoria de conductors a Espanya i a Europa prefereixen apostar per un cotxe que sigui fiable i que, per tant, no les de molts problemes a nivell de reparacions ni d'avaries al llarg de la seva vida útil.

 

En aquest sentit, continuen sent molts els consumidors que associen a certes marques, especialment a les prèmium, a conceptes com a fiabilitat o bona qualitat de construcció, una cosa que no sempre sol ser així. És més, si bé és cert que algunes marques prèmium, sobre totes les japoneses, solen aparèixer en les posicions més altes dels rànquing de fiabilitat, d'altres com les prèmium europea solen quedar-se a la zona mitjana.

Jaguar és la marca amb pitjor fiabilitat en aquest estudi

És més, és precisament una marca prèmium, i una d'aquestes que sols poder presumir de tenir molt nom i molt glamur dins de la indústria, la que ha acabat obtenint la pitjor nota en un estudi realitzat recentment per Recomotor en el qual, analitzant les dades dels seus 17.000 tallers a Espanya, ha qualificat Jaguar amb la pitjor nota.

 

En aquest sentit cap tenir en compte que no és que Jaguar sigui un fabricant que no es poleixi a l'hora de fabricar els seus cotxes o que els seus models no siguin models de molta qualitat, sinó que, com ocorre amb tantes altres marques prèmium, la immensa majoria dels seus problemes arriben en l'apartat electrònic o elèctric, un apartat que no té a veure res amb la qualitat dels seus materials o la seva fabricació, sinó més aviat amb els mateixos sistemes electrònics.

En aquest sentit, per molt que molts vegin marques com Dacia o MG, marques low-cost, com en marques menys fiables, el cert és que no és la primera vegada que una marca prèmium acaba sent de les pitjors qualificades en l'estudi d'aquestes característiques.