El BMW X1 és un dels models més interessants per a aquells que, sobretot, busquin un SUV premi amb molt estatus al mercat i no tinguin precisament el preu com un dels seus principals arguments de compra. I és que no és que sigui precisament cap secret que, com ocorre amb tants altres models de la marca alemanya, aquest nou X1 no és un model barat, sinó més aviat el contrari.

A versió d'accés de la nova generació del model alemany té un preu de partida que ronden els 44.000 €, un preu que el converteix en una opció evidentment molt top per a aquells que no tinguin problemes de pressupost però que, alhora, provoca que siguin molts els que busquin alternatives potser més interessants quant a relació qualitat preu.

 

Una d'elles és un model que, encara que sigui lluny del nivell de glamur i d'estatus del mercat que té aquest BMW, passa per ser una opció molt més interessant i que, alhora, se situa en un esglaó per sobre de molts dels rivals d'aquest segment destacant les seves qualitats lluny de l'asfalt.

El Jeep Compass PHEV és més barat i millor que el BMW X1

No és cap altre que el Jeep Compass en la seva versió 4xe, és a dir, la versió que arriba amb o motor híbrid endollable. En aquest cas es tracta d'un motor de 190 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i, sobretot, un sistema de tracció total que li permet ser un model molt apte per a aquells que busquen allunyar-se de les carreteres convencionals, una cosa que la immensa majoria dels seus rivals directes, i que fins i tot el BMW X1, no pot dir, almenys no en la seva versió d'accés.

 

D'altra banda, es pot destacar que, mentre que el model alemany arriba amb un motor de gasolina de 136 cavalls de potència sense cap tipus d'hibridació, la mecànica PHEV del jeep li permet cobrir la immensa majoria dels trajectes diaris amb el seu motor elèctric i deixar al motor de combustió per als llargs trajectes en autovies i autopistes, sent així un model que, a la llarga sempre i quan es carregui a casa de forma habitual, acaba tenint un consum molt més moderat.

A tot això se li ha de sumar el fet de què, comptant amb les diferents promocions i descomptes, el preu de partida d'aquest model es queden menys de 40.000 €, un preu que el converteix en una opció molt més intel·ligent quant a relació qualitat preu, encara que això sí, no té el glamur del BMW.