Si bé és cert que el Fiat 500 s'ha convertit en els últims anys al cotxe urbà de referència tant a les grans ciutats d'Espanya com és el cas de Barcelona i Madrid, són molts i moltes els que, amb un pressupost més alt, anotat també per anar a buscar el MINI Cooper, un model també d'unes dimensions compactes però millors en aquest sentit respecte al Fiat i que, com bé saben els que sempre l'han tingut com una de les seves referències, amb un disseny icònic i amb un toc prèmium que sempre li ha provat molt bé.

 

El problema per a aquest model és que, si bé és cert que acaba d'estrenar una nova versió per continuar sent una de les autèntiques referències entre els VIP de les grans ciutats que buscar un cotxe petit, àgil i còmode, hi ha un altre model que acabo d'arribar al nostre mercat i que representa el ressorgir d'una marca que molts havien oblidat: el nou Lancia Ypsilon.

El Lancia Ypsilon, millor que el MINI i més barat

No és que sigui cap secret que la marca italiana sap molt bé que aquest nou model l'ha d'ajudar a ressorgir de les seves cendres, per això s'han centrat a posar al mercat un producte molt rodó en tots els sentits.

Tan sols fa falta veure les imatges d'aquest nou Ypsilon per adonar-se que es tracta d'una opció realment interessant i, a més, més polivalent que el MINI. I és que, tenint en compte que la diferència de mida entre aquests dos models u és enorme, sí que el fet que el Lancia sigui una mica més llarg li permet tenir molta més capacitat de càrrega al seu maleter.

 

Un altre factor molt a favor seu és el seu preu, de menys de 24.000 € en la versió d'accés que arriba amb una mecànica de gasolina 101 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i un sistema de micro irrigació lleugera i per tant amb l'etiqueta ECO de la DGT. Un preu que es queda molt per sota de que té el Cooper de combustió més barat, amb un motor de gasolina de 156 CV també amb canvi automàtic però sense cap tipus d'hibridació i amb un preu que s'eleva per sobre dels 30.000 €.

En el cas de les versions elèctriques, els dos parteixen des d'uns 35.000 €, encara que es pot tenir en compte que el Lancia amb 403 km d'autonomia supera en gairebé 100 km en aquest sentit al mini, que es queda una mica més de 300 km d'autonomia.