L'auge dels cotxes elèctrics està obrint les portes a nombroses marques xineses que venen a operar Europa. Les firmes del gegant asiàtic acumulen una llarga experiència al sector, ja que fa ja uns quants anys que el cotxe elèctric és una realitat a la Xina. I aprofiten la situació per plantar cara als fabricants de tota la vida que treballen al Vell Continent i en altres parts del món.

Un dels últims models en arribar des del país oriental i que pretén desafiar les firmes prèmium com Tesla o Audi és el Jidu Robo-01 Lunar Edition, un model creat per Baidu i Geely, i que arriba amb un alt nivell tecnològic, un disseny molt avantguardista i un nivell 3 de conducció autònoma. Encara que en no ser legal a Europa, vindrà limitat a un nivell 2.

Tesla i les marques elèctriques tenen un nou rival prèmium

Aquest model ja va ser presentat en forma de concept la primavera passada. Sota el nom de Jidu Robo-01 vam poder conèixer el prototip d'un model que ja és una realitat. Acaba de ser presentada la seva versió per al públic de masses. Arribarà als concessionaris el 2023.

Jidu Robo 01
Jidu Robo 01

Aquest nou model està fabricat sobre la plataforma SEA exclusiva per a cotxes elèctrics. És la mateixa que s'ha utilitzat per al desenvolupament del Smart #1. Destaca en el seu aspecte per detalls com els fins grups òptics capaços de projectar imatges sobre l'asfalt. I també per detalls que accentuen la seva aerodinàmica com la substitució dels mànecs de les portes per botons. Les seves mesures són de 4.853 mm de llarg, 1.990 mm d'ample i 1.611 mm d'alt, amb una distància entre eixos de 3.000 mm i o maleter de 555 litres ampliables fins als 1.528 l.

Ja a l'interior ens trobem un habitacle en el qual no hi ha botons físics. Tot es controla mitjançant una gran pantalla tàctil de 35,6 polzades amb resolució 6K. A més, també trobem una pantalla de 7 polzades per als passatgers posteriors. I tot això ve acompanyat per un volant tipus jou.

Jidu Robo 01 1
Jidu Robo 01

544 CV de potència i nivell 3 de conducció autònoma

La tecnologia fa acte de presència en elements com el conjunt de sensors i càmeres LiDAR d'alta resolució, que ve acompanyat de cinc radars i ultrasons. Gràcies a tot això és capaç de controlar tot l'exterior del vehicle. A més, compta amb un sistema Point-to-Point Autopilot.

En l'apartat mecànic ens trobem amb un bloc compost de dos motors, un per a cada eix. En conjunt desenvolupen 400 kW (544 CV) de potència. S'alimenta d'unes bateries d'ions de liti de 100 kWh. I gràcies a tot això és capaç de fer el 0 a 100 km/h en 3,9 segons i aconseguir una autonomia de 600 km amb una sola càrrega, segons el cicle CLTC d'homologació a la Xina.

De moment ha s'han venut 1.000 unitats, però les previsions passen per fabricar-ne unes altres 1.000. El seu preu és d'uns 55.000 euros al canvi.