Peugeot és un dels fabricants més veterans en la indústria de l'automòbil i, per tant, és molt conscient que quan un tipus de cotxes es converteix en la tendència a nivell mundial el millor que es pot fer és apostar de forma evident per ell, entre altres coses perquè això acaba suposant unes millors xifres de vendes.

No és casualitat llavors que el fabricant francès hagi apostat en els últims anys per donar prioritat a la coneixeria dels SUV per davant d'un altre tipus de models, en concret d'opcions com els monovolums, que ja pràcticament han desaparegut del mercat, i les berlines.

 

En aquest segon cas, el de les berlines, si bé és cert que continuen sent molts els fabricants que hi continuen apostant, principalment les prèmium, també ho és que la immensa majoria de les marques generalistes han vist que no li surt a compte continuar comptant als seus catàlegs, per això molts d'ells han apostat directament per prescindir de les berlines.

El Peugeot 508 té els dies comptats

Pel que respecta a la Peugeot, és cert que són 508, la seva berlina, continua estant a la venda, però la recent reestructuració de la seva gamma no fa cap altra cosa que fer evident que és un model que, almenys com el coneixem fins ara, té els dies comptats.

 

I és que la marca francesa ha decidit eliminar alguns dels seus acabats i deixar tan sols dues opcions disponibles en aquest sentit, a més d'eliminar les versions de combustió i apostar-ho tot a un únic motor: un híbrid endollable. En aquest sentit, si bé és cert que aquesta mecànica es pot configurar amb diferents potències i amb diferents tipus de tracció, no deixa de ser evident que aquesta reestructuració és el pas previ a l'eliminació per complet d'aquest model, almenys tal com l'hem conegut fins ara.

És més, si bé és cert que la marca francesa no s'ha pronunciat oficialment sobre això, no són pocs els que asseguren que la idea de Peugeot no és cap altra que la d'apostar ben aviat per llançar un nou 508, però en aquest cas arribaria de la mà d'un model 100 × 100 elèctric, una aposta que per a molts continua sent molt arriscada ja que, entre altres coses, les berlines s'han convertit en un tipus de carrosseria amb cada vegada menys protagonisme, especialment a Europa.