És de sobres conegut que Porsche és una de les marques més respectades i amb més estatus dins de la indústria de l'automòbil, entre altres coses perquè el fabricant alemany sempre s'ha caracteritzat al matí al mercat models que no han destacat tan sols per ser icones quant al disseny i molt aplaudits referent a l'esportivitat, sinó que també han tingut en les seves novetats tecnològiques un dels seus millors arguments de vendes.

En aquest sentit, per molt que el fabricant del grup Volkswagen hagi apostat en els últims anys per ampliar de forma notable el seu catàleg de models 100 × 100 d'elèctrics, és precisament per la marca que acaba de posar a sobre de la taula una idea que, encara que no s'acabi materialitzant, sí que fa evident que els motors de combustió poden tenir molta més vida de la que molts consideren.

 

Per molt que el futur passi pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, fabricants com Porsche, que no és precisament l'únic, continua buscant la manera de treure el rendiment més gran de la millor eficiència als motors clàssics de combustió, entre altres coses perquè són molt conscients que almenys de moment la immensa majoria dels conductors a nivell mundial no volen saber res dels cotxes elèctrics.

El motor de sis temps patentat per Porsche

La gran novetat en aquest sentit i que continua fent esport una de les marques de referència quant a tecnologia és la nova patent en la qual el principal protagonista és un motor de combustió però, a diferència del que és habitual en aquests casos, no és un motor que compti amb un procés de quatre temps sinó que doncs ha inclòs dos temps més, convertint-lo en un motor de sis temps.

 

Els motors tradicionals compten amb quatre fases, admissió, compressió, explosió i fuita, però Porsche ha patentat un nou disseny de motor que inclou dues fases nova, en concret dues compressions de la barreja d'aire i combustible, una nova tecnologia que des del mateix fabricant asseguren que no farà cap altra cosa que augmentar el rendiment d'aquest tipus de motor i, sobretot, augmentar també la seva eficiència i reduir així les emissions.

No és que sigui cap secret que, com ha ocorregut amb tantes altres patents en la indústria de l'automòbil, és possible que aquesta idea es quedi tan sols en una idea i no es converteixi en una realitat, però és una prova més de què molts fabricants molt Top continuen creient que els motors de combustió no estan tan morts com molts consideren.