És més que evident que, a diferència del que sol passar en els mesos d'hivern de les temperatures són molt més baixes que les actuals, en aquests mesos d'estiu, i més ara que les temperatures són extremadament altes, són molts els conductors que opten per viatjar, sobretot trajectes curts, amb les finestretes baixades.
Viatjar amb les finestretes baixades té molts punts al seu favor respecte a utilitzar l'aire condicionat, entre d'altres el fet que ofereix una sensació més de frescor ja que el vent i l'aire circula per dins del cotxe evitant la sensació de calor excessiva i de tancament, a més d'evidentment fer un estalvi substancial de combustible en no utilitzar l'aire condicionat.
Això sí, es pot tenir en compte fins a especialment llargs viatges o en viatges en segons quins entorns, circular amb les finestretes baixades pot acabar sent un problema sobretot a nivell de soroll i també a nivell aerodinàmic, ja que el cotxe compta amb un pitjor coeficient aerodinàmic i per tant acaba necessitant més potència i, alhora, s'eleva també el consum de combustible.
El problema de viatjar amb les finestretes baixades, sobretot a mitja altura
Però que segurament molts no s'havien plantejat és tot el que gira entorn de la seguretat de viatjar amb les finestretes baixades o, com solen fer alguns de conductors i passatgers, fer-ho amb la finestreta a mitja altura .
No ha estat cap altre que Bernat Escolano el que, en un vídeo en el seu compte d'Instagram, ha apuntat una possibilitat que, per molt que molts no l'haguessin ni pensat, no deixa de ser més que real. I és que, en segons quines situacions i quan passen segons quins accidents, el resultat pot ser fatal.
"Tu figura't que portes la finestreta així (a la meitat) i ens donen un cop pel costat del cotxe, tenim una frenada inesperada.... Què és el millor que pot passar? Que t'afaitis el cap. Què és el pitjor? Que no ho expliquis", apunta, assegurant que mai no s'ha d'emportar la finestreta del cotxe a mitja altura , ni a dalt de tot ni a baix del tot, "perquè et pot tallar el cap".
En aquest sentit, és important recordar que a nivell de reglamentació no hi ha cap prohibició directa a viatjar amb les finestretes del cotxe baixades o mig baixades, però a nivell de seguretat sembla evident que no és la millor idea.