Saben molt bé en tots i cadascun dels fabricants de cotxes que, quan un conductor entra en un concessionari, és l'últim que pensa a l'hora d'anar a comprar són cotxes en el valor que tindrà en un futur quan decideixi vendre'l.
Si bé és cert que evidentment els que van a un concessionari prèmium saben molt bé que el seu model tindrà un valor molt més alt d'aquí a uns anys que els que van a un concessionari de marques low-cost, pocs conductors tenen el futur valor del seu cotxe com un dels seus principals arguments de compra.
Això sí, es pot tenir en compte que, donada la situació actual, en la qual els temps d'espera pels models nous s'han disparat de forma dramàtica, i fins i tot hi ha certs models que ja no surten a la venda per falta de microxips o per problemes a l'hora de fabricar-los, alguns dels models més emblemàtics del mercat poden presumir de tenir una taxa de depreciació molt menor que altres.
Els 5 cotxes que menys es devaluen al mercat de segona mà
Són diversos els experts que apunten que, des del moment en què un cotxe va abandonar el concessionari, el seu valor ja baixa un 10 %. També apuntar que, una vegada passat el seu primer any de vida, el seu valor torna a baixar un 10 %, per la qual cosa en tot just un any ja ha baixat un 20 %. Aquestes xifres són quant al caràcter general, però hi ha alguns models que poden presumir de tenir una depreciació molt menor, entre altres coses perquè són models molt ben valorats, escassos quant a oferta o, al contrari, autèntics supervendes.
El millor exemple d'això és el Jeep Wrangler, una de les referències d'aquells que buscar un 4x4 pur i que no tenen problemes a l'hora de pagar un elevat preu. El mateix passa amb models esportius com és el cas del Porsche 911, el Ford Mustang o el Honda Civic que, cada un a la seva manera, la dirigit a aquells que busquen una mica més que un mer transport.
Finalment, el model que tanca aquesta llista dels top cinc cotxes que menys es devaluen al mercat de segona mà no és un altre que el Toyota Corolla, el model que pot presumir de ser el compacte més venut a les nostres carreteres així com el Toyota més venut també al nostre país.
Mentre que el Wrangler té una taxa de depreciació de menys d'un 8 %, el Corolla té menys d'un 19 % per la qual cosa, si bé és cert que especialment el Jeep no és un model barat, sí que és un model que, amb els anys, si el venem, acabarem recuperant bona part de la inversió.