Tan sols fa falta veure les xifres de vendes de cotxes dels últims anys i, sobretot, centrar-se en les xifres de vendes que estan tenint els diferents motors en els últims anys per adonar-se'n del qual, si bé és cert que els motors de combustió tradicionals, ja siguin gasolina o dièsel, continuen sent els predominants, especialment en el cas dels de gasolina, cada vegada són més els conductors que busquen un cotxe híbrid o fins i tot un cotxe elèctric.

Un dels grans arguments per fer-se amb un cotxe híbrid auto recarregable, híbrid endollable o un model 100 × 100 elèctric és el menor cost per quilòmetre que tenen aquest tipus de cotxes referent al consum de combustible, especialment en el cas dels cotxes elèctrics en els quals, carregant-los a casa i fent un bon ús de la bateria, el seu consum acaba sent molt menor i una alegria per a la butxaca.

El problema en aquest cas és que els cotxes híbrids, híbrids endollables i elèctrics continuen sent bastant més cars que els cotxes de combustió bàsics, per això la immensa majoria continuen apostant per aquests últims. A tot això s'ha de sumar també el fet que el preu de la gasolina dels últims temps s'ha incrementat de forma notable, la qual cosa està provocant que siguin molts els conductors de cotxes de combustió els que busquin rebaixar el seu consum a l'hora de conduir a través de diferents estratègies.

Ull amb conduir a baixes revolucions

Una de les habituals en aquest cas és la d'intentar no forçar el motor intentant dur a terme una conducció tranquil·la i relaxada que per a molts és sinònim de portar el cotxe a poques revolucions.

Evidentment hi ha situacions en les quals si el motor no està precisament gaire revolucionat això acaba derivant en un baix consum, però també hi ha altres situacions en les quals portar el motor molt poc revolucionat acaba sent un problema molt seriós a llarg termini.

Són molts els mecànics que recorden que portar el motor poc revolucionat i exigir-li molta potència de cop, una cosa habitual en entorns urbans o quan afrontem alguna pujada i ens n'anem amb la marxa correcta, pot acabar sent sinònim de problemes mecànics greus que no siguin precisament barats. És per això que cal saber jugar molt bé amb la revolucions i les marxes, intentant portar el cotxe poc revolucionat tan sols en situacions molt concretes ja que, per molt que en aquell moment puguem pensar que estem estalviant en combustible, al final la factura del mecànic pot acabar sent bastant més elevada de l'habitual.