Els que segueixen atentament l'evolució de les xifres de vendes de diferents fabricants al nostre país són molt conscients que MG, la històrica marca britànica que ara forma part del gegant asiàtic Saic Motors, s'ha convertit en una de les veritables relacions del mercat espanyol en els últims anys.

I és que és de sobres conegut que la proposta del fabricant no és altra que la de posar al mercat en models que se situen diversos esglaons per sota dels seus rivals directes referent a preu, una estratègia molt similar a la qual va fer triomfar en el seu moment a Dacia i que està provocant que siguin cada vegada més els conductors a Espanya que vegin a MG, i més tenint en compte l'augment generalitzat dels preus al nostre país, com una alternativa interessant a les marques més tradicionals.

 

El problema que té aquest fabricant és que aquesta mateixa estratègia és la que està duent a terme una marca que té per objectiu convertir-se també en una referència per a aquells conductors que busquen un cotxe molt ben dotat en tots els sentits però amb un preu inferior a la mitjana. I aquesta marca no és cap altra que Omoda, amb el seu Omoda 5 com la referència a Espanya.

L'Omoda 5 ha arribat per quedar-se

Si bé és cert és que continuen sent molts els conductors que desconeixen a aquesta marca ja aquest model, es pot tenir en compte que les xifres de vendes que està tenint aquest sud, l'únic model que té de moment la marca a la venda al nostre país, ja ha provocat que Omoda se situï per davant quant a quota de mercat a Espanya respecte a marques tan assentat així amb tant nom com és el cas de Honda, Land Rover, Subaru o Alfa Romeo, entre altres.

Un model que forma parteix del segment dels SUV de mida compacta i que per tant té per objectiu robar-li molta quota de mercat a models tan d'èxit com el Kia Sportage, el Volkswagen Tiguan, el Nissan Qashqai o el Hyundai Tucson, entre altres, encara que es pot destacar que el seu preu se situa bastant per sota de la mitjana d'aquests models.

 

I és que tal com podem veure a la secció de promocions del web del fabricant, la versió més senzilla d'aquest model es queda per sota dels 23.000 € sempre que financem la compra amb la marca, un preu que no tan sols situa per sota de la mitjana del seu segment sinó que el situa de fet al mateix nivell que a alguns models d'una categoria inferior.

El millor en el cas d'aquest model és que, més enllà que arriba molt ben dotat de sèrie a nivell de tecnologia i equipament, compta en la seva versió d'accés amb un motor de gasolina de 185 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica, un motor bastant més potent que el que arriba en les versions d'accés d'alguns dels seus rivals directes, per això s'ha convertit en una opció cada vegada més buscada en Espanya.