No és que sigui precisament cap secret que la Direcció General de Trànsit és l'organisme encarregat de regular tot el que es refereix a la seguretat i a les normatives de conducció al nostre país dependentment del tipus de vehicle, ja siguin cotxes, motos o vehicles de transport.

En aquest sentit, és evident que en els últims anys s'han produït molts canvis referent a la regulació, canvis impulsats per les noves tecnologies i amb l'únic objectiu d'intentar reduir el nombre d'accidents i de morts a les carreteres espanyoles.

Tanmateix, un dels principals canvis que es va produir fa ja uns anys al nostre país van ser les matrícules i la seva concepció, passant d'un sistema antic i obsolet i abraçant el nou sistema de disseny i de numeració que estava conforme amb la resta de països de la Unió Europea.

La Ñ, la Q, la CH i la LL tampoc no apareixen en les matrícules

Segurament la immensa majoria dels conductors al nostre país no se n'haurà adonat, però els que s'han fixat en aquest sentit saben molt bé que en les matrícules actuals no apareixen vocals, entre altres coses perquè d'aquesta manera la DGT s'estalvia el fet d'haver de configurar matrícules en les quals puguin aparèixer paraules malsonants o paraules amb un significat que no seria el millor per a una matrícula.

Seat Eivissa. EP
Seat Eivissa. EP

El que segurament poc saben és que, més enllà que en les matrícules no apareguin les lletres A, E, I, O, U, tampoc no apareixen en elles les lletres Ñ i Q, entre altres coses perquè són dues lletres que poden confondre's amb la N en el cas de la Ñ i amb el zero en el cas de la Q.

D'altra banda, si bé és cert que fins a 2010 la CH i la LL es consideraven lletres, des d'aleshores la RAU les considera dígrafs. En aquest sentit, que aquests dos dígrafs no apareguin en les matrícules a Espanya ja no és un tema de confusió sinó un tema de disseny ja que, evidentment, no ocupen l'espai d'una vegada sinó de dos.