La defensa de l'expresident de l'ANC, Jordi Sànchez, i els consellers Jordi Turull i Josep Rull han denunciat aquest divendres que tot i que el Tribunal Suprem va habilitar l'agost no ha respost a la petició de llibertat dels seus clients. En la notificació, enviada al Suprem, els advocats recriminen també que el servei web del tribunal per notificar a les parts no ha funcionat durant aquest període —malgrat els "nombrosos requeriments" presentats.
En aquest sentit, els advocats dels presos polítics han notificat, de nou avui, la situació al Tribunal Suprem en dos escrits. Pel que fa a la petició de llibertat dels seus clients, la defensa demana explicacions al Suprem per no contestar a la petició de data 1 d'agost quan estan obligats a respondre amb la màxima "celeritat" quan es tracta de "drets fonamentals" com en aquest cas, asseguren.
Respecte a la web, els advocats lamenten que no s'hagin atès els requeriments que no funcionava el portal. "El web habilitat per comunicar a les parts de les actuacions, i per a la que es va donar un termini de 10 dies a les defenses per contestar no funciona", han declarat.
A causa de la "incidència" tècnica que no ha pogut ser esmenada —al Suprem van informar a aquesta part que el personal per arreglar-la estava de vacances—, fins avui els advocats de Sànchez, Rull i Turull no han pogut tenir accés a la causa per consultar les actuacions.
Per tot això, sol·liciten la suspensió del termini per a la instrucció mentre no se solucionin efectivament els problemes tècnics que impedeixen a aquesta defensa l'accés al "núvol virtual" i poder conèixer així les actuacions de l'Alt Tribunal.