Dues noves marques electorals catalanes es presenten a les eleccions generals: Democràcia i Llibertat (DiL) i En Comú Podem. Aquest fet complica la seva presència a les xarxes socials perquè s’enfronten a dues dificultats: crear una nova marca que ningú coneix i començar a comunicar amb unes comunitats de seguidors inexistents. Però com veurem, les dues organitzacions, han encarat el problema de manera diferent.
Presència de DiL a les xarxes: Twitter, Facebook, Youtube, Flickr, Instagram.
Seguidors a Facebook 7.400.
Seguidors a Twitter 21.000.
Objectius de campanya
El primer escull a superar per a Democràcia i Llibertat –la coalició entre CDC, Reagrupament i Demòcrates de Catalunya que encapçala Francesc Homs– era donar-se a conèixer. Després d’una primera etapa on van centrar-se a comunicar la marca a les xarxes i posicionar-la als cercadors, han volgut aprofundir en els arguments de campanya i materialitzar-los en imatges promocionals i vídeos que corren per la xarxa.Començar de zero
Malgrat la dificultat de començar de zero a les xarxes, DiL es recolza en comptes de partits amb molts seguidors com és el de @ConvergenciaCAT. En poc més d’un mes han aconseguit superar els 20.000 seguidors a Twitter i els 5.000 a Facebook, xarxa on tradicionalment és més complicat créixer. Amb tot, DiL ha hagut d’invertir en el patrocini de continguts tant a Twitter com a Facebook. En aquesta segona xarxa, es ja pràcticament impossible tenir visibilitat si no inverteixes un mínim de pressupost.A qui s’adrecen?
Degut al poc temps amb què s’ha preparat aquesta candidatura, l’objectiu passa ara per mobilitzar l'electorat tradicional de CDC i també el de JxSí. Twitter i Facebook permeten segmentar molt bé el públic objectiu a qui adreçar els missatges en funció dels seus interessos, gustos i amics. En aquest sentit, invertint un cert pressupost, és fàcil fer diana en el teu potencial electorat.
OPERACIÓ SOPAR D’EMPRESA. Tòpic n. 5: Quan et diuen que els independentistes no som majoria. pic.twitter.com/NC5YoL1gKX
— Democràcia Llibertat (@20dl_cat) 10 desembre, 2015