En Comú Podem és la segona de les noves ‘marques’ catalanes que es presenten a les generals. Es tracta d’una candidatura de coalició entre En Comú (la llista ciutadana d’Ada Colau), ICV, EUiA, Podem i Equo, i va començar la seva activitat a les xarxes fa poc més d’un mes. Amb pocs recursos, han centrat la seva activitat a Twitter i a Facebook, tractant d’oferir un relat propi i diferenciat de la marca més coneguda a l’Estat: Podemos.
Seguidors a Facebook: 7.500.
Seguidors a Twitter: 6.000.
Presència a xarxes: Twitter, Facebook, Youtube.
Amb @AdaColau vam guanyar el 24M i amb @XavierDomenechs i @Pablo_Iglesias_ guanyarem el #20D! #AdaXaviPablo pic.twitter.com/5eSL8s4Rav
— En Comú Podem (@EnComu_Podem) 5 desembre, 2015
Objectius de campanya
A causa del poc temps que han tingut per preparar la campanya, tot s’ha fet a la vegada: presentar la nova marca, aconseguir nous seguidors, fer créixer la comunitat i donar a conèixer els candidats i les propostes. Aprofitant l’experiència d’anteriors eleccions, l'estratègia es basa a detectar els usuaris més actius de la seva comunitat i fidelitzar-los, tot mantenint-los informats sobre les accions i els missatges clau d’una manera clara però informal, segons expliquen des de l’equip de xarxes.Créixer des de zero
Com es va plantejar En Comú Podem guanyar seguidors en poc més d’un mes? En primer lloc, van intentar crear trending topics, per tal de guanyar més visibilitat a les xarxes. No només intenten crear-los, sinó que saben veure l’oportunitat en els hashtags o etiquetes que es creen al voltant d’altres debats o programes de televisió. En segon lloc, es van proposar cohesionar la comunitat, seguint a aquells que els seguien, escoltant i contestant tothom.Hem de fer fora al PP, hem de prohibir les portes giratòries, ens hi va la vida @XavierDomenechs #EnCasaDeElisa pic.twitter.com/na28wJ8Cr4 — En Comú Podem (@EnComu_Podem) 13 desembre, 2015