Objectius de campanya
Les xarxes són una oportunitat per als partits d’arribar a aquells públics als quals no poden arribar a través dels mitjans tradicionals, com ara la gent jove. Esquerra ha estat un dels partits més innovadors en quant a l’ús de xarxes socials a Catalunya. Malgrat que la informació corporativa és habitualment rígida, ERC intenta comunicar a les xarxes de la manera “el més personal possible”. Destaquen pel seu lideratge a Facebook, on tenen més de 82.000 seguidors, i a Twitter, 124.000, molt per sobre de la mitjana de la resta de partits catalans. Fonamentalment fan servir les xarxes per difondre els seus actes i altres iniciatives i continguts relacionats amb el partit i els candidats. El pes dels continguts audiovisuals a les xarxes comença a ser molt important, sobretot a Facebook. En el cas del seu candidat per anar a Madrid, Gabriel Rufián, estan fent un camí invers –segons expliquen des del partit– ja que el candidat ja era conegut a les xarxes gràcies al seu activisme a Súmate i a JxSí. Ara el que volen és donar-lo a conèixer fora d’aquests àmbits i mostrar aspectes més personals. El darrer vídeo és un biopic sobre els seus orígens al barri de Fondo de Santa Coloma, com arriba un noi de Santa Coloma fill d’immigrants a ser candidat d’ERC al Congrés dels Diputats, a ritme de rumba. En aquesta campanya han organitzat també una manifestació virtual per “acompanyar” els candidats a Madrid, al web “Somrepublica.cat”
Avui en @gabrielrufian passarà 24H amb en @ClipsterBCN. No us ho perdeu, que promet molt! ? #24hAmbClipster pic.twitter.com/nmgiRBuM6E
— Esquerra Republicana (@Esquerra_ERC) desembre 5, 2015
Presència en xarxes: Twitter, Facebook, Youtube, Instagram, Spotify, Whatsapp
Seguidors a Facebook. 82.000
Seguidors a Twitter 124.000
Etiquetes de campanya: #somRepública