L'avaria d'un tren d'alta velocitat de la companyia Ouigo ha deixat més de 400 persones atrapades a l'interior del túnel Serra llarga a Roda de Berà, al Tarragonès. Es tracta de 461 passatgers, sis tripulants i un maquinista. El tren, que ha sortit de Madrid i es dirigia cap a l'estació de Sants de Barcelona, s'ha aturat al seu pas pel municipi tarragoní cap a dos quarts de cinc de la tarda sense que els passatgers rebessin cap explicació. No ha estat fins gairebé mitja hora després, cap als volts de les cinc de la tarda, quan ADIF ha comunicat la incidència i Protecció Civil ha activat en fase de prealerta el pla Ferrocat, tot i que ha explicat que el tren aturat no talla la circulació de la línia.
Tren companyia OUIGO avariat dins el túnel Serra llarga a Roda de Berà amb 461 passatgers, 6 tripulants i 1 maquinista en confort
— Protecció civil (@emergenciescat) July 5, 2023
No talla la circulació
Prealerta pla #ferrocat pic.twitter.com/LXGQR3Rb5I
Des d'Ouigo expliquen que es tracta d'una parada tècnica i que a hores d'ara estan treballant per a solucionar-ho. Un equip tècnic s'ha desplaçat fins al lloc on s'ha produït l'incident i estan treballant per reparar l'avaria amb la màxima celeritat possible, tot i que encara no se sap quan podrà reprendre la circulació. Segons han informat des de l'empresa a través del seu compte de Twitter, davant el temps que s'estava trigant a arreglar el problema s'ha enviat un altre tren que pogués remolcar l'avariat perquè els passatgers poguessin seguir amb el seu trajecte.
Queixes entre els passatgers
Les xarxes socials s'han omplert de queixes per part d'algunes de les més de 400 persones que hi ha a bord del tren. Expliquen que fa més de tres hores que estan parats a l'interior del túnel sense poder veure la llum del sol, sense poder-se moure i sense rebre cap explicació sobre què està passant. De fet, en algun comentari a Twitter denuncien que a l'estació de Sants saben quin problema té al tren mentre que la gent que hi està viatjant ho desconeix i se n'ha d'assabentar per internet abans que els expliquin la situació per megafonia. També protesten pel fet que no els indiquin quan tenen previst solucionar el problema ni que els hagin ofert la possibilitat de fer transbord i seguir el seu trajecte amb un altre tren de la companyia. En un dels casos, fins i tot, reclama la recuperació dels diners, ja que per culpa de l'endarreriment ha perdut un altre tren que havia d'agafar.
Resulta que en la estación de Sants ya saben que es una avería peeeeeero a nosotros nos dicen que no saben que ocurre... Manda cojones el respeto de esta empresa @OUIGO_Es más de 50 minutos parados dentro de un tunel pic.twitter.com/yD2ejuhD5I
— Jess_Whitehair (@jess_whitehair) July 5, 2023
Parad de decir parada técnica. El mensaje genérico ya nos lo dicen dentro del tren. Yo sólo quiero saber previsión para alternativas y si voy a poder recuperar el dinero perdido del otro tren que tenia que haver cogido.
— TheHighlander (@TheClansman_666) July 5, 2023
Sería interesante que la información la diérais vosotros, no los pasajeros que llevamos más de una hora esperando sin ninguna noticia ni alternativa.
— Ahivapues 🇺🇦 FreeUkraine 🇺🇦 (@airbanas) July 5, 2023
¿No tenéis ningún otro tren para sustituir a éste? ¿No podéis subcontratar a la competencia? Hay gente que va a perder un vuelo.
Solo dicen que va con retraso debido a una parada técnica, nadie nos sabe dar información! Mi hermana está en el mismo tren y tampoco le saben decir como a ti que pasa! Si nos dicen algo te aviso por aquí, paciencia
— Blasco (@danielblascoj) July 5, 2023