L’empresa familiar d’Os de Balaguer, Torrons i Mel Alemany ha posicionat el seu servei innovador de venda de torró al tall incorporant-hi la varietat del torró dur. Aquesta s’afegeix a la del torró tou i el cremat, que es van presentar l’any passat. Per la iniciativa, que ja entrarà en marxa per la imminent campanya de Nadal, Alemany elaborarà un torró dur amb un tall més fi de gruix per facilitar-ne la ingesta a un públic més familiar.

El mètode de venda de torró al tall és un pas més en la filosofia d’Alemany d’acostar un producte com el torró al consumidor a través de la innovació. En aquesta línia, la companyia ofereix una nova modalitat, que el comprador podrà rebre, acabat d'elaborar, i consumir-lo a casa en un termini de 24 hores. El projecte recupera així un mètode tradicional de venda que ja empraven les pastisseries, consistent a vendre el torró al tall, però en aquest cas, combinat amb les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies, que faciliten l’entrega immediata del producte.

Torrons i Mel Alemany / Foto: Anna Requena

El gerent de Torrons i Mel Alemany, Ferran Alemany, comenta que amb el mètode del torró al tall “tractem de reduir al màxim el temps de consum del torró, de forma que el producte mantingui les seves propietats de sabor i es pugui valorar encara més”. A l’hora de produir el torró al tall, Alemany el talla, l’embolica amb paper alimentari (sense elements plàstics) i l’entrega en 24 hores.

Sobre Torrons i Mel Alemany

La història d’Alemany es remunta a finals del segle XIX, quan la Sra. Mundeta feia caramel amb la mel i la fruita seca de la zona. Continuar al poble dels seus orígens manté l’empresa de peus a terra, apreciant el territori, mantenint l'essència del negoci familiar i apostant per l'elaboració artesana. El tret diferencial del Torró Alemany prové d'una recepta del segle XIX, que dona a la pasta un blanc molt característic i podem dir que únic. Una cocció lenta, fruita seca de proximitat i una mel de romaní molt seleccionada són part del secret que dona un gust molt particular al seu torró.

Torrons i Mel Alemany / Foto: Anna Requena

Alemany treballa amb els millors apicultors de la zona i d'arreu de la península Ibèrica. Un apicultor de proximitat és sinònim de mel de qualitat i de producte de confiança.

Humanització davant la robotització

A les instal·lacions de Torrons i Mel Alemany a Os de Balaguer, hi treballa  un equip de 25 persones que elaboren cada producte que surt al mercat amb les seves pròpies mans. Cap producte és exactament igual que l'anterior, tampoc el seu etiquetatge. Fruit d'aquesta aposta per la humanització, Alemany compta amb la col·laboració de més de 60 persones de quatre Centres Especials de Treball (CET) de les Terres de Lleida: la Fundació Privada llersis, la Fundació Aspros, L'Estel i La Torxa, que posen manualment les etiquetes dels seus productes, els empaqueten i fabriquen les caixes de fusta dels seus lots.

La Generalitat de Catalunya ha reconegut el seu compromís amb la Responsabilitat Social Corporativa (RSC) amb la Placa al treball president Macià. Aquest guardó posa en relleu la seva voluntat d'humanitzar els processos de producció davant la robotització i l'automatització.

Sobre l’empresa Alemany

Alemany es dedica a la selecció en origen de les mels dels millors apicultors de la península i a l’elaboració de torrons amb la recepta tradicional de fa cinc generacions Torrons i mel, doncs, l’han convertit en l’empresa espanyola més premiada als Great Taste Awards (2022), els Òscars internacionals de l’alimentació gurmet. Ara bé, la mel és el tret diferencial d’Alemany, ja que és l’ingredient comú de la gran majoria dels seus productes. Tradició en els torrons i innovació en la mel caracteritzen la marca.

“L’Univers Alemany”, que pren el nom de l’especificitat del cel del Montsec, és el concepte que adopta la manera d’entendre el món d’Alemany. Un món fundat per una dona, l’àvia Mundeta, que ocupa majoritàriament dones. Un món en què es respecten els ritmes i els temps de cocció i d’execució de tasques i on la cooperació és un valor a l’alça enfront de la competitivitat.

La passió per la mel ha portat Alemany a impulsar accions diverses per pol·linitzar l’opinió pública amb la idea de la mel com “el dolç natural”. Ferran Alemany, gerent de l’empresa,  propugna la necessitat d’un món més dolç i defensa fermament que, atès que la mel va ser el primer dolç de la humanitat, “som com som gràcies a la mel”. A més, una única cullerada de mel al dia d’apicultura de proximitat aporta tres beneficis: bona nutrició (energia i micronutrients), protecció (virus i bacteris) i millora de la biodiversitat. Així com de la sostenibilitat en el cas d’Alemany, atès que la companyia prioritza sempre l’envàs de vidre enfront dels que contenen plàstic, entre altres mesures que adopta la firma Alemany en favor de la preservació de la biodiversitat.

Humanització dels processos de producció

L’empresa Alemany és una ferma defensora del món rural i de la seva gent, de la no robotització dels processos de producció en pro de l’ocupació de les persones i de la necessitat de la humanització de les empreses. Alemany ha demostrat que un món millor és possible si entre tots ho fem possible. Amb la marca hi treballen dia a dia manualment 60 persones amb discapacitat de quatre centres especials de treball de les terres de Lleida. Per posar un exemple: totes les seves etiquetes són enganxades manualment, sovint amb un resultat perfectament imperfecte. L’aposta per la humanització ha permès a l’empresa no deslocalitzar-se i fer una aposta clara per fer possible la seva visió: portar els seus productes des del Montsec al món i ajudar a visualitzar aquest territori més enllà de les nostres fronteres, donat que l’empresa exporta a tot el món.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!