Barcelona dona avui la benvinguda a la tercera edició del Science & Cooking World Congress 2022, que se celebra els dies 7, 8 i 9 de novembre sota el lema "Ingredients, tradició i innovació". L'esdeveniment té per objectiu consolidar el vessant acadèmic, gastronòmic i social sota el discurs de la sostenibilitat i la salut. El seu propòsit principal és el de convertir-se en un referent al món de la gastronomia, però també el de reivindicar una major professionalització, sostenibilitat i adaptació a noves realitats. María Martínez, directora Acadèmica de l'Escola Superior de Gastronomia de Barcelona Culinary Hub, ha remarcat que "la gastronomia s'ha incorporat a l'àmbit universitari impulsat pel mateix sector, ja que l'exercici de la professió al segle XXI requereix competències pròpies d'aquest nivell educatiu". Fins fa pocs anys, tot allò relacionat amb la gastronomia s'aprenia a través de l'experiència i l'ofici. Ara, tanmateix, el món de la gastronomia i la cuina s'està professionalitzant. Per això, moltes universitats estan començant a incloure en els seus programes educatius, màsters i graus centrats en la formació de futurs experts en arts culinàries amb visió de negoci orientat a les necessitats actuals del sector.
La gastronomia s'ha incorporat a l'àmbit universitari impulsat pel mateix sector, ja que l'exercici de la professió al segle XXI requereix competències pròpies d'aquest nivell educatiu, María Martínez
Uns reptes de futur als que el Science & Cooking World Congress 2022 vol donar visibilitat. Barcelona Culinary Hub, un dels principals impulsors del congrés, participarà amb la presentació "La importància de la formació per construir Gastronomia", per part de María Martínez, directora Acadèmica, i Júlia Haro, Personal Docent Investigador de Barcelona Culinary Hub, on analitzaran i exposaran el nou enfocament en les matèries de tècniques culinàries en l'àmbit universitari de la gastronomia.
El gran repte de la gastronomia: transformar el sector
Dins d'aquest Congrés, Barcelona Culinary Hub presenta una proposta de valor que dona resposta a les necessitats que la formació ha d'adoptar amb l'objectiu de millorar els perfils professionals al sector de la gastronomia i la restauració. Segons els experts de Barcelona Culinary Hub, els estudis en aquesta àrea han d'incorporar els següents punts clau:
- Comprendre els models de negoci: les necessitats dels models de negoci del món de la gastronomia han anat evolucionant i es troben en un estat de canvi. Per adaptar-se a aquesta situació, és necessària una formació amb visió de negoci perquè els futurs experts siguin capaços d'adaptar-se als nous models i necessitats del sector.
- Entendre els principis de rendibilitat: la rendibilitat és el principi empresarial per excel·lència. Per això, és necessari formar als futurs professionals amb visió de negoci perquè comprenguin tots els procediments. Aquest principi ha d'integrar, a més, una perspectiva social, moral i humana.
- Transformar l'alumnat en professional tècnic: és important proporcionar a l'alumne tots els coneixements, competències i habilitats perquè pugui dur a terme una gestió multidisciplinària. Cal apostar per perfils transversals amb una alta capacitat de lideratge per desenvolupar una professió que es troba en constant evolució.
Sobre Barcelona Culinary Hub
Barcelona Culinary Hub és una escola gastronòmica amb seu a Barcelona. Amb un esperit innovador i basat en les últimes tendències, l'escola neix per aportar valor al món culinari, fent així, que professionals adquireixin els coneixements necessaris per gestionar i assolir l'èxit en aquest sector tan competitiu. Els pilars de l'escola es basen en la comunicació, la innovació, la sostenibilitat, la tradició i la creativitat. Compta amb 22 institucions educatives a Espanya, Andorra, França, Itàlia, Nord de l'Àfrica, els Estats Units i Colòmbia. Cada any, més de 100.000 estudiants procedents de 114 nacionalitats diferents es formen a través de les seves escoles de negocis, universitats, escoles superiors especialitzades i centres de formació professional.