Albert Adrià presenta una nova col·lecció de peces de sushi de la mà de l'empresa francesa Sushi Shop. Una marca amb més de 200 botigues arreu del món, i amb presència a Barcelona, que cada any col·labora amb un xef Michelin per presentar un nou projecte gastronòmic. La d'enguany és una col·laboració especial, ja que es tracta d'una creació del segon millor xef del món, nascut i format a Catalunya. Albert Adrià ha creat vuit peces úniques en les quals es plasma l'essència de la seva manera de fer i que estan disponibles a partir d'avui mateix a la botiga Sushi Shop de Barcelona.
Albert Adrià i Sushi Shop
L'empresa francesa Sushi Shop és una de les marques de sushi més importants arreu del món. Compten amb centenars de botigues repartides arreu del món, cinc de les quals a Espanya - tres a Madrid, una a València i una a Barcelona -. La botiga de Barcelona, situada a l'avinguda Diagonal 602, al costat de la plaça Francesc Macià, és on Albert Adrià ha anunciat la seva col·laboració amb la marca per presentar la seva nova creació: una capsa de sushi que es podrà demanar a domicili. Es tracta d'una combinació de fins a vuit peces de sushi que es poden combinar com es vulgui i que es pot demanar des d'avui mateix a la botiga Sushi Shop de Barcelona. Es pot anar a buscar físicament a l'establiment o demanar-lo a domicili. Malgrat la sofisticació de les creacions, les peces de sushi han de ser prou 'senzilles' per poder reproduir-les de manera eficaç al restaurant. En ambdós casos les peces de sushi s'elaboren al moment. Totes, excepte una.
Albert Adrià ha anunciat la seva col·laboració amb la marca per presentar la seva nova creació: una capsa de sushi que es podrà demanar a domicili
El sushi 'de l'Ikea'
Les diferents peces de sushi de la capsa d'Albert Adrià s'elaboren al moment al restaurant. Totes, excepte una: el 'Temaki by you', una combinació d'ingredients que inclou arròs, tonyina, guacamole, pastanaga i algues (entre d'altres) que s'envia per separat i que el comensal prepara per si mateix a casa i al seu gust. Es tracta d'una manera d'acostar l'elaboració de sushi al públic; un tipus de preparació molt poc habitual en llars occidentals i que s'intenta promoure a través de l'enviament d'aquesta peça 'per muntar' al gust del consumidor, com si fos un moble que t'arriba a peces. A banda del 'Temaki by you', però, la capsa d'Albert Adrià compta amb set opcions més de sushi, algunes de les quals són creacions originals i molt poc habituals de trobar en altres restaurants japonesos. D'una banda, peces de tonyina o salmó, peixos molt habituals en la preparació de sushi; de l'altra, preparacions amb orada o amb 'kimchi', sabors molt més estranys però igualment saborosos.