Els hotels de Barcelona podran tenir un distintiu que reconegui la seva oferta gastronòmica i cultural amb l'objectiu de "diferenciar-se". El Gremi d'Hotels ha presentat aquest dijous les dues noves especialitzacions, la 'Gastronòmica' i la 'Cultural'. Ja són més d'una desena els establiments de la ciutat que disposen de totes dues. El segell gastronòmic reconeixerà els hotels amb una oferta gastronòmica de qualitat destacada i es fixarà en aquells que apostin pel producte local i de proximitat.

Dues noves especialitzacions

La 'Gastronòmica' i la 'Cultural' se sumen a l'especialització de 'Monument' posada en marxa el 2015 i que ja tenen 22 establiments. Ja són més d'una desena els hotels que disposen dels dos nous segells que tenen l'objectiu de distingir la qualitat del menjar i l'oferta cultural dels hotels de Barcelona. 

L'acte de presentació ha tingut lloc a l'hotel Palace de Barcelona. / Foto: Víctor Antich

El president del Gremi d'Hotels de Barcelona, Jordi Clos, ha assegurat que amb les distincions el sector vol "tenir cura, potenciar i divulgar" el patrimoni, al mateix temps que vol atraure un visitant "de més qualitat". Així mateix, ha vaticinat que el 'Gastronòmic' serà un dels que tindrà més èxit.

Les noves distincions permetran als hotels explicar millor i demostrar de manera més eficaç la qualitat de l'oferta cultural que tenen

En la presentació també hi ha participat el regidor de Cultura i Indústries Creatives de l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé, que ha ressaltat que els hotels de la capital catalana puguin tenir "certa singularitat". "Que sigui en matèria cultural o creativa encara ho fa més interessant", ha afegit.

Una presentació immortalitzada

En sintonia amb el tema de la presentació, l'artista Joel Miñana ha fet un quadre en directe de l'acte. Un gest simbòlic que reforça la idea gastronòmica, i en aquest cas sobretot cultural, que la ciutat vol donar als ciutadans. Les noves distincions permetran als hotels explicar millor i demostrar de manera més eficaç la qualitat de l'oferta cultural que tenen. Una oferta plasmada en programes culturals, però també en la gastronomia, ja que no deixa de ser una manera més de fer cultura a través del menjar.

Quadre de la presentació de l'artista Joel Miñana

Al seu torn, el director de l'Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer, ha defensat que les distincions serveixen "d'aparador" de la gastronomia i els productes locals i ha assegurat que "posen en valor la identitat del territori". Els hotels que disposen de l'especialització es poden consultar a la pàgina web del Gremi d'Hotels de Barcelona.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!