La indústria del vi és un sector dinàmic, en constant evolució i creixement, la qual cosa ha creat la necessitat de requerir professionals altament capacitats i especialitzats en la gestió empresarial del sector vinícola. El vi és un pol d'atracció de turistes: gairebé 3 milions de persones a l'any visiten cellers i museus de les Rutes del Vi d'Espanya. Aquesta indústria també és motor de desenvolupament de pobles i petites ciutats, sent el reflex de la traça d'empreses i persones al llarg de tota la geografia.
L'Estat és la primera vinya del món
La Federació Espanyola del Vi (FEV) destaca que Espanya és la primera vinya del món amb 914.086 hectàrees, un 13% del total mundial. Amb gairebé 4.200 cellers de les quals més de 3.500 són exportadores, aquest sector es posiciona com un dels més internacions arribant a 189 països al voltant del món. A més, el nostre país és líder en vinya ecològica, amb 121.200 hectàrees de vinyes i 97 denominacions d'origen protegides.
Ramon Francàs, sommelier, periodista expert en el món del vi i director del Màster en Formació Permanent en Negoci del Vi i Gestió Vinícola de Barcelona Culinary Hub, descriu el mercat del vi espanyol com un sector en efervescència en el qual es produeixen grans vins al llarg de tota la geografia espanyola. Això es reflecteix en les dades de facturació del sector que presenta l'últim informe de l'Observatori Espanyol del Mercat del Vi (OEMV) elaborat per la Interprofessional del Vi d'Espanya, que revela que el vi espanyol ha assolit per primera vegada la barrera dels 3.000 milions d'euros en exportacions.
El primer màster del sector vitivinícola
A causa de l'expansió del mercat, la indústria del vi es troba en un moment on es proclama altament competitiva, i un coneixement profund del mercat, la marca i la gestió de la cadena de subministrament pot ser essencial per tenir èxit en aquest sector. En aquest context, es presenta el Màster en Formació Permanent en Negoci del Vi i Gestió Vinícola de Barcelona Culinary Hub, que proporcionarà als estudiants les eines necessàries per abordar els desafiaments a què s'enfronta la indústria del vi.
Ramon Francàs, director del programa, destaca que el màster ofereix una formació 360 graus en el que s'aborda des de la legislació al sector a la comprensió sobre el màrqueting i la comercialització de vins i licors, passant per la gestió de vendes, la logística i distribució, la gestió de la qualitat i la innovació a la producció de vi. "El sector vitivinícola té un dinamisme que no tenen altres sectors agroalimentaris i, per tant, són trepidants les novetats, per la qual cosa la formació ha de ser constant. Està enfocat a formar professionals capaços de liderar i gestionar de manera efectiva empreses vitivinícoles, destacant-se en aquest mercat cada vegada més exigent", afirma Francàs.
El principal valor diferencial del primer Màster en Formació Permanent en Negoci del Vi són els casos pràctics a través de grans professionals, alguns d'ells al capdavant de grans companyies internacionals amb una visió del sector del vi tant local com global.
El màster s'imparteix en modalitat en línia amb la possibilitat de viure una experiència presencial al final del programa amb activitats on els alumnes descobriran els secrets del món del vi a Catalunya, a través de classe magistral, sortides pedagògiques a vinyes i cellers, tastos i trobades amb experts sommeliers.