L'emblemàtic restaurant de La Mola tanca definitivament les portes després de setmanes d'incertesa. La Diputació de Barcelona no renovarà la concessió al restaurant, per tant, l'establiment haurà de tancar. Es tracta de l'únic restaurant on el menjar i el beure arribava sense vehicles de motor. Un indret mític al qual les provisions arribaven carregades en mules

Sense concessió

La Diputació de Barcelona finalment no renovarà la concessió al restaurant de La Mola perquè pugui seguir oferint la seva gastronomia al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. El diputat d'Acció Climàtica, Xesco Gomar, diu que tot i la fi de la restauració a la Mola, l'accés està garantit "des del primer dia". L'únic que es tanca, detalla, és cuina i magatzem. Però aquests espais són suficients per acabar amb l'activitat del restaurant definitivament. Gemma Gimferré, responsable del restaurant La Mola, havia publicat un escrit a les xarxes socials en què demanava el suport de les entitats per evitar el tancament de l'establiment. I malgrat rebre suports per part de diferents persones i entitats, finalment els esforços no han servit per sentenciar l'activitat gastronòmica a l'indret.

L'emblemàtic restaurant de La Mola tanca definitivament les portes després de setmanes d'incertesa. La Diputació de Barcelona no renovarà la concessió al restaurant, per tant, l'establiment haurà de tancar

Restaurant al monestir de La Mola - Tomas Mas Pascual
Restaurant al monestir de La Mola / Foto: Tomas Mas Pascual

Treballs a l'espai natural

El motiu per no renovar la concessió a la Mola és la posada en marxa d'un pla de preservació de l'entorn que s'ha d'allargar fins a l'any 2027. El pla es posarà en marxa el mateix dia que s'acaba la concessió de la Diputació al restaurant, el pròxim dilluns 22 de gener. La burocràcia, però, impossibilita la renovació del contracte tot i la predisposició de les diferents parts implicades. Uns treballs a l'espai natural de la Mola que comptaran amb una inversió de 2,6 milions d'euros i que seran compatibles amb l'accés a l'espai natural. L'edifici del restaurant seguirà presidint el capdamunt d'un turó mític, que fins ara era famós per l'activitat que duia a terme. Una activitat i uns professionals, els cuiners i els cambrers, que es veuen obligats a fer les maletes després de gairebé 60 anys en funcionament. El restaurant de La Mola era conegut per ser l'únic del país que pujava les provisions a llom d'una mula, ja que els vehicles de motor no podien accedir a l'espai. Les pitjors previsions s'han fet realitat, i finalment el restaurant de La Mola, passa oficialment a ser història.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!