Fins ara, sempre que algú ens ha preguntat quants tipus de xocolata hi ha al mercat, parlàvem de tres: la xocolata negra, la xocolata amb llet i la xocolata blanca, amb totes les seves varietats i intensitats.
Com ja sabreu, la xocolata és originària d'Amèrica i la seva industrialització va començar al segle XVIII en la seva forma líquida. No va ser fins al segle XIX quan els suïssos van començar a fabricar la xocolata en estat sòlid.
Però atenció, arriba al mercat la xocolata rosa, el quart tipus d'aquest deliciós aliment. Amb el nom de "Rubí", pretén sorprendre'ns i millorar el consum d'aquest caprici ja que ha baixat en els últims anys als països desenvolupats.
El seu descobriment va succeir fa ja alguns anys
Encara que el seu descobriment va succeir fa ja alguns anys i es va presentar a nivell mundial a la Xina el 2017, és ara quan comença a arribar al gran públic a través d'apostes atrevides de confiters, cuiners amb estrella Michelín i dolces ments inquietes. Callebaut ja el comercialitza en llavors o gotes, en format de 2,5 i 10 quilos. Fins al moment s'han creat el gelat Ruby, la crema de mantega rosa, gofres, "eclairs", pralinés, bombons... i segur que veurem molts més productes.
Ruby és l'avenç més important al món xocolater en les últimes dècades. Ofereix una intensa aroma i un sabor fruiter, fresc, en el qual no apareixen notes amargues. És molt fi i elegant. Va ser un dels experts de Barry Callebaut el que va descobrir fa més de deu anys que els components de certs grans de cacau podien produir una xocolata amb un sabor i color excepcionals. Igual com un terròs influeix en la qualitat i característiques del raïm, en aquest cas la terra d'algunes zones de l'Equador, el Brasil i Costa d'Ivori juntament amb unes condicions climàtiques úniques fa que puguem descobrir una nova xocolata rosa, natural des de l'inici i sense cap afegitó afegit.
Es pot incorporar a pràcticament totes les postres i, a partir d'ara, començarem a veure cada vegada més xocolata Ruby, perquè aquest és el seu nom. Els millennials estan sent els grans consumidors d'aquest producte, confirmant així el que alguns estudis afirmaven, que serà la xocolata de les noves generacions.
Segur que cada vegada veurem més sovint aquest tipus de xocolata als aparadors. I no només en dates assenyalades com Sant Valentí o Nadal, sinó com a alguna cosa ja recurrent en la nostra societat. Encara que no sabem si serà capaç de desbancar algun dels 3 clàssics de la xocolata, però aquesta xocolata rosa està fent furor, i promet donar guerra.