Un any més, els gustos i interessos dels fillols marquen les tendències en les mones de Pasqua, amb el Futbol Club Barcelona i Bola de Drac com a protagonistes destacats. Lamine Yamal i Aitana Bonmatí comparteixen espai amb en Goku, però també amb personatges molt estimats pels infants, com en Bluey, o amb figures de pel·lícules com Vaiana i Lilo & Stitch. Els animals, com porquets, conillets i pollets, continuen sent molt populars, juntament amb els clàssics ous, les plomes i els pastissos decorats amb crema de mantega, xocolata o melmelada. El Gremi de Pastisseria de Barcelona preveu que les vendes seran similars a les de l’any passat, amb una despesa mitjana per família d’uns 35 euros.
El gremi afronta la campanya de Pasqua amb entusiasme, i destaca l’esforç per evitar que l’increment del preu de matèries primeres com el sucre o el cacau repercuteixi en el cost final per al consumidor. “Estem molt il·lusionats. Per a nosaltres, la campanya comença quan surt la primera figura de xocolata, i ja hem vist com els padrins han començat a fer les seves comandes”, afirma Miquel Zaguirre, president del Gremi. S’estima que una família habitual invertirà al voltant de 35 euros en una figura o un pastís. Enguany, les previsions apunten a repetir les xifres de l’any passat, amb unes 800.000 unitats venudes. A més, el gremi està recopilant dades a través dels pastissers associats per poder oferir en el futur un recompte encara més precís.
Les figures més populars
Els pastissers destaquen la importància de la mona en aquesta celebració, que no pot faltar a la taula. Alguns padrins, fins i tot, opten per comprar les figures dies abans per regalar-les anticipadament. També és habitual triar figures relacionades amb temes específics, com el Barça o esports com la natació, el patinatge o l’hoquei, o bé per la seva originalitat, per exemple, amb forma de sabatilla o d’hamburguesa.
Pel que fa als dissenys més sol·licitats, els animals continuen sent els reis, amb conills, lleons o porquets al capdavant. El Barça manté la seva popularitat, amb una forta demanda tant per les jugadores com Aitana Bonmatí i Alexia Putellas, com pels jugadors Lamine Yamal i Pedri. Una altra tendència destacada és el retorn de Bola de Drac, impulsat per la mort del seu creador, Akira Toriyama, l’any passat i per la seva emissió actual a 3Cat. També guanyen presència altres personatges d’animació com en Bluey o els de Lilo & Stitch. Una novetat d’aquest any és la figura de la Mia arqueòloga, creada en col·laboració amb la Universitat de Barcelona i el Gremi de Pastisseria. Aquesta iniciativa, ja en la seva tercera edició, vol fomentar la vocació científica entre els més petits.
Els pastissos
Més enllà de les figures de xocolata, els pastissos continuen sent una de les opcions més compartides en aquestes dates. Aquest any es mantenen com a favorites les versions tradicionals, com la mona de fruita i la de mantega. “Fem una crema de mantega amb un gust molt particular; també triomfen les de nata i trufa, i cada cop entren amb més força pastissos com la Sacher o el Sara, fet amb la mateixa base de mantega i cobert d’ametlla filada”, explica Zaguirre.