La nostra xef Ada Parellada, especialista a reinterpretar els plats clàssics catalans al seu restaurant Semproniana a Barcelona, proposa un nou format per facilitar-te la vida als fogons i que no hagis de passar-te hores extra decidint què cuinar. És per això que aquesta setmana la cuinera catalana es concentra en les aletes de pollastre i les 3 receptes boníssimes que es poden cuinar a partir d'aquest exquisit producte. Para atenció al vídeo i no et perdis cap detall —pas a pas, ingredients i molt més— per esbrinar com cuinar unes aletes de pollastre adobades i al forn, agredolces i al forn amb un toc de llimona.

Enfunda't el davantal, fes play i fes gana, gourmeter!


3 plats amb aletes de pollastre

1. Adobades i al forn

Ingredients:

  • 400 g d’aletes de pollastre
  • 50 ml de salsa Perrins
  • 50 ml de salsa de soja
  • 100 g de quètxup
  • 25 g de mostassa
  • 1 culleradeta d’all en pols
  • 150 ml d’oli d’oliva
Aletes de pollastre adobades i al forn / Foto: Carlos Baglietto

Barregem la salsa Perrins, la salsa de soja, el quètxup, la mostassa, l’all en pols i l’oli d’oliva. A continuació, untem bé les aletes amb aquesta barreja i deixem macerar durant un mínim de 30 minuts. Les traiem de l’adobat i les posem en una safata de forn protegida amb un raig d’oli. Les enfornem a 190 °C durant 15 minuts. Les traiem del forn i acabem d’untar-les amb la resta d’adob. Finalment, les enfornem 5 minuts més.

2. Agredolces

Ingredients:

  • 400 g d’aletes de pollastre
  • 50 ml de salsa de soja
  • El suc d’una llimona
  • 100 g de mel
  • 100 ml d’aigua
  • Oli d’oliva
Aletes de pollastre agredolces cuinades amb molt afecte / Foto: Carlos Baglietto

Comencem també amb una barreja, però en aquest cas de la salsa de soja amb la llimona, la mel i l’aigua. Daurem les aletes a una paella amb un raig d’oli a foc alt. Quan siguin daurades per les dues bandes hi aboquem la barreja de soja, llimona, mel i aigua. Abaixem el foc i anem coent lentament i lacant amb la barreja fins que pren textura de xarop. Servim.

3. Al forn amb un toc de llimona

Ingredients:

  • 400 g d’aletes de pollastre
  • Una llimona
  • Unes branques de romaní fresc
  • 4 grans d’all
  • Sal
  • Pebre negre
  • Oli d’oliva
Una fila deliciosa d'aletes de pollastre al forn i amb un toc de llimona / Foto: Carlos Baglietto

Salpebrem les aletes i les ruixem amb oli d’oliva. Les maseguem bé perquè quedin ben untades. Posem un raig d’oli en una safata de forn i alineem les aletes. Posem unes branques de romaní i uns grans d’alls amb pell i tot. Hi aboquem el suc de la llimona. Enfornem a 190 °C durant 30 minuts.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!