Avui et presento un plat de cada dia però, alhora, extraordinari! Una recepta tradicional catalana que no pots deixar de tastar! Pots utilitzar mongetes cuites de pot, i tindràs el plat fet en 10 minuts de rellotge. Això sí, amb previsió, hauràs de posar els bolets a hidratar 30 minuts abans. T'animes a tastar-lo? És altament recomanable! Som-hi!
- 600 g de mongetes bullides
- 1 grapat de moixernons secs
- 2 alls trinxats
- All i julivert fresc
- Oli d'oliva verge extra
- Sal
- Botifarra d'ou tallada a rodanxes
Variants:
- S'hi poden afegir pinyons.
- El plat original es fa sense la botifarra d'ou, convertint-lo llavors en un plat vegà i apropiat per a l'època de Quaresma.

El que has de fer primer és posar els bolets secs a hidratar amb aigua.

Les has de tenir un mínim de 15 minuts, preferiblement 30.

En aquesta ocasió, he utilitzat mongetes ja cuites. Un truc per treure-les del pot de vidre sense malmetre-les és escalfant-les al bany maria.

Quan el suc interior s'escalfa, resulta molt fàcil fer-les sortir sense fer ús de cap estri addicional.

Altrament, les pots coure prèviament i reservar una mica del caldo de cocció.

Talla la botifarra d'ou a rodanxes. Jo he comptat unes 6 rodanxes per persona aproximadament. Es millor retirar la pell.

La reserves.

Amb una batedora elèctrica, prepara una picada amb all i julivert. Altrament, trinxa a mà l'all amb el julivert.

En una paella, tira un generós raig de picada d'all i julivert (que ja incorpora oli i sal). Deixa que arrenqui el bull i l'all es torri una mica.

Seguidament, afegeix els bolets escorreguts.

Incorpora també la meitat de l'aigua dels bolets. Evita tirar-la tota per dos motius: no cal tant de líquid i la part inferior del bol probablement conté partícules de sorra.

Deixa que a poc a poc s'evapori l'aigua i es facin els bolets.

En paral·lel, i en una altra paella, pots saltar la botifarra d'ou.

Per totes dues bandes, fins que tingui un bonic color daurat.

La reserves.

Amb tot, ja s'haurà evaporat tota l'aigua, i sentiràs que canvia el soroll de bullir cap a fregir.

Ara, afegeix les mongetes amb el seu propi suc.

Dona-li unes voltes sacsejant la paella. Evita malmetre massa les mongetes. Rectifica de sal.

Passats 5 minutets, ja pots apagar el foc i incorporar la botifarra.

I ja ho pots servir ben calent a taula.

Bon profit!