La característica olor del pernil. Aquesta és la primera aroma que et dona la benvinguda en entrar. Una fragància que t'embolica i que et fa salivar en imaginar-te el seu sabor. Després ve el sentit de la vista, que es desperta a través de l'abundant color vermellós present a l'aparador. Un color amb una brillantor característica que també adopten els teus ulls en mirar-ho. La bullícia de la gent et convida a continuar descobrint altres sensacions. Quan mires al voltant només veus pernils penjats a la paret que demanen a crits que els assaboreixis, pa acabat de torrar i cafè acabat de servir perquè algú faci el seu primer xarrup del matí. L'ambient és agradable, tranquil i acollidor. Sí, estic parlant d'Enrique Tomás, la cadena especialitzada en la venda de pernil més gran del món. I tot això és el que vaig sentir en entrar al nou local que han obert a Hospitalet de Llobregat.
Des d'Enrique Tomás no pretenem ser un restaurant, però sí que tot el que tingui a veure amb el pernil fer-ho el millor possible. Volem portar l'experiència ibèrica al màxim, Enrique Tomás
Un nou santuari del pernil
Enrique Tomás, el rei del pernil des de fa més de 40 anys, ha obert un nou local en el centre comercial La Farga de l'Hospitalet de Llobregat, on l'imperi de pernil va obrir la seva primera botiga el 2006. Es tracta d'un santuari de 300 metres quadrats que inclou una taula de tall de pernil, la botiga amb una infinitat de productes gurmet, la barra de degustació, una zona amb servei take away i un nou model de servei de taules per atendre els comensals de forma àgil i eficient. Per als amants d'aquest producte tan preuat, és tot un parc d'atraccions: al seu interior trobem els productes tradicionals (entrepans, cons, snacks i brioixeria per emportar), més de vuit tipus de pernil diferents, una àmplia gamma d'embotits, formatges, olis, vins, pans i conserves, i una carta amb tapes que us faran viatjar per diferents regions del país. Un local que representa una declaració d'intencions: continuar oferint el millor producte al millor preu a peu de carrer. Amb aquest establiment, Enrique Tomás suma 33 botigues a Catalunya i 75 a tot Espanya.
Tast vertical i aspiració internacional
Tornar a l'origen no és retrocedir, sinó caminar cap al saber. Per ser artesans del pernil cal reinventar-se dia a dia i oferir noves experiències als nostres clients, Enrique Tomás
Experimentar i jugar amb el pernil. Això és el que ens proposa Enrique Tomás, el seu consell més important a l'hora d'aprendre d'aquest producte tan meravellós. Per a això ens recomana el 'tast vertical', que consisteix a provar tres tipus diferents de pernil per descobrir com evoluciona amb el pas del temps. Perquè no és el mateix tastar que menjar. Tastar és un procés en el qual qui en gaudeix, concentra els seus sentits per extreure tots i cada un dels sabors, textures i aromes que el producte ofereix. Tot un paradís per als sentits. Ara, aquesta experiència és la que vol traslladar al món internacional: Japó, Londres, Mèxic... Enrique Tomás no té fronteres i així ho està demostrant.
Enrique Tomás 4.0, el futur
Volem ser la nova revolució del món de l'ibèric, Enrique Tomás
Amb aquest local, estem davant de la revolució del món de l'ibèric. Enrique Tomás posa en marxa a través d'aquest nou projecte una transició a l'establiment del futur, el model 4.0, fent referència a les quatre metamorfosis que ha viscut la cadena des dels seus inicis, quan el 1982 va obrir la seva primera xarcuteria. A partir de llavors, Enrique Tomás ha anat vivint importants canvis: el 2006 es van definir per primera vegada com a pernileria, dos anys després van incorporar la part de degustació i aquest 2022 han afegit la cuina calenta i el nou model de servei de taula. El que no han perdut mai és aquest afany de posar-li nom al pernil arreu del món. Un fet que podem confirmar amb total seguretat que ho ha aconseguit. Per a mi el pernil porta el nom d'Enrique Tomás. I per a tu?