El menjar ràpid sovint s’associa a una mala decisió gastronòmica: excessivament calòric, baixa qualitat i massa ràpid d’engolir. No obstant això, hi ha alternatives que han pensat una mica més enllà per tal d’oferir una proposta més bona. I així ho fan a Kay Kebab. En un dels xamfrans de la plaça Letamendi, dues brases de llenya couen uns troncs de carn que giren en horitzontal sobre la flama encesa. Són de carn de pollastre i de vedella, i formen part de l’oferta d’aquest kebab modern que vol canviar la nostra idea de kebab.

Kay Kebab: la versió catalana per capgirar molts pensaments

Perquè aquesta recepta de la gastronomia de diversos països àrabs s’ha acabat inserint dins del consum freqüent de molts catalans des de fa uns 15 anys. Ara bé: a l’imaginari popular, una capa pejorativa s’havia anat acumulant sobre dels kebabs i les seves salses secretes. Calia donar-los una rentada de cara i tornar-los al lloc que els correspon, és a dir, com una de les receptes més saludables del menjar ràpid, amb una bona porció de vegetals, proteïna animal (o vegetal, si demaneu falàfel, aquí per 8 €) i una ració prima d’hidrats de carboni.

Kebab   Kay Kebab
Kebab / Foto: Kay Kebab

Les opcions a Kay Kebab són senzilles: pots demanar el kebab Original Berlín 1972, amb enciam, col lombarda, tomàquet, ceba i salsa de iogurt amb herbes, amb carn de pollastre, de vedella o mixte; el Tandoori, amb carn adobada de tandoori masala, formatge fos, col llombarda, cogombre, chutney de mango, salsa de iogurt a la menta i cilantre fresc; o El Català, que duu una bona escalivada de pebrot vermell, albergínia, ceba, tomàquet, piparres, allioli i romesco.

Kay Kebab 2   Rosa Molinero Trias
Preparant els aliments a Kay Kebab / Foto: Rosa Molinero Trias

Tasto El Català i l’Original Berlín, i després d’una bona pila d’anys de no haver gaudit de cap kebab, em retrobo amb la màgia d’aquest entrepà. El Català, que demano amb pollastre (8 €), té tot el gust i la sucositat de l’escalivada amb el contrapunt d’un allioli suau i la nota de romesco, gens invasius, en una quantitat justa per tal que menjar-lo no sigui un bany de sucs i salses. Així mateix, la carn, ben adobada, agraeix haver estat llepada pel foc, a poc a poc, i que li hagi conferit un toc fumat molt agradable. Per la seva banda, l’Original Berlín, de carn i de pollastre (9 €), té el gust clàssic del kebab que tots tenim al cap, però millor, menys greixós i més digestiu.

Kay kebab El Català   Rosa Molinero Trias
Kay kebab El Català / Foto: Rosa Molinero Trias

Per a qui ho prefereixi, pot triar un bol (a partir dels 12 €) amb una base d’arròs o de patates fregides on reposa qualsevol d’aquestes tres carns de kebab, en lloc de degustar-lo en l’embolcall del pa de durum comú. A més a més, hi ha refrescos i cervesa disponibles i tres acompanyaments: les mencionades patates fregides, l’escalivada i el guacamole. Podeu menjar-ho allà mateix, a la contrafinestra sobre el carrer o endur-vos-el a casa.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!