El Múrria és un lloc històric de la ciutat. Obert inicialment com una botiga de queviures el 1898, des de fa dos anys opera també com a restaurant. Perquè, a qui no li ha vingut algun cop de gust posar-se a menjar i a beure, amb la gana estimulada per allò que està comprant?
Colmado Múrria: el restaurant de tres segles d'història
Aquí potser vens a comprar i acabes seient a degustar una bona taula de formatges o algun dels plats amb el segell del cuiner Jordi Vilà, sigui un steak tàrtar de filet de vedella amb anguila fumada, una truita de pa amb tomàquet i pernil, macarrons de rostit, papillota de llobarro amb duxelle de tòfona o mandonguilles amb sípia. N’hi ha per triar i remenar: des dels clàssics de bar fins a plats per sucar-hi pa i entaular-se.
O viceversa: arribes per fer un beure i surts per la porta amb la mortadel·la que acabes de tastar i l’escumós que l’ha acompanyada. I és molt possible que si passes a comprar, trobis a en Joan Múrria, ànima de l’antic Colmado Múrria, que ha capitanejat durant gairebé mig segle la botiga, i el vegis embolicar, tallar i atendre amb la traça que donen tants anys d’experiència.
El Colmado Múrria és una històrica botiga de queviures amb tres segles de trajectòria que, des de fa dos anys, també opera com a restaurant servint uns autèntics plats exquisits de cuina catalana
La sala, comandada amb mà esquerra i precisió pel sommelier Toni Merino, consta de barra, taula comuna i taules altes, i un parell de taules més allà on hi havia la rebotiga. L’espai, còmode, elegant i festiu, amb l’estil modernista català que el caracteritza per dins i per fora (és potser la façana comercial més bonica de tota Barcelona) ha atret les mirades dels turistes. I potser ho ha fet una mica massa: van haver de posar un cartell a la porta, avisant que cada foto a l’interior costaria 5 euros, perquè el restaurant s’omplia de curiosos que volien capturar la imatge però ni comprar ni beure res.
La bona feina de Merino pel que fa a la tria de vins es nota a la carta i al menú de vins a copes, variat, canviant, interessant. Desperta la curiositat fins i tot del bevedor més desganat. “No tenim ni massa Rioja ni massa Riberas. De les 150 referències, un 65% són nacionals i un 45% internacionals. Hi ha el que m’agradaria trobar a mi quan vaig a un restaurant. No anem a buscar el preu barat, sinó la qualitat”.